Maciej Markisz Maciej Markisz
243
BLOG

,,SĘP'' - film polski - EUGENIUSZ KORIN (2012', premiera: 2013')

Maciej Markisz Maciej Markisz Kultura Obserwuj notkę 0

,,SĘP'' - poraził - poraził pozytywnie.

 

Eugeniusz Korin - twórca zgrabnego pomysłu - scenariusza; oraz reżyser filmu -- nie sprawił, że padłem na podłogę, ale poczułem dreszczyk, którego nie czułem od czasów ,,ZABIJ MNIE, GLINO'', sprawnych sensacji pana Pasikowskiego oraz ,,PITBULLA'' pana Vegi. 

 

Film plasuję na półce lepsiejszych średniaków w stronę plusa. Pochwała za iście teatralne w filmie stworzenie nastroju, dość zgrabne i atrakcyjne przedstawienie potwornych scen oraz momentów dynamicznej akcji.

 

Zero nudy, jednak... jak na film... to miałem jakieś odczucie niejednorodnej struktury, zdezorientowania widza, lekkiego chaosu.

 

Nie mniej film zrobił na mnie wrażenie i całkiem mocno; wbrew większości opinii w necie; pochwalam.

 

Ciekawa, acz nieco przerysowana muza, która zbyt mocno potęguje i przejaskrawia temat i klimat - nieco niepotrzebnie, bo ów  jest sam w sobie bardzo ciężki i w kolorze czerwonym.

 

Zaskakujące zakończenie, które łamie wyznaczany ogólnie rytm.

 

Bardzo fajna rola pana Małaszyńskiego i klawy pokaz herosa Olbrychskiego.

 

Poważniejsze zarzuty? Można stwierdzić, że to klonistyczna próba realizacji zmodyfikowanej pochwały zemsty - już znanej w kinie - ,,KRUK'', ,,DEXTER'', ,,BRUDNY HARRY'', ,,MAGNUM FORCE'' i inne...

 

Jednakże wielka pochwała za bardzo solidny klimat i wprowadzenie ciekawej nuty do naszego polskiego kina!

 

Pan Eugeniusz Korin mnie osobiście uwiódł i wybaczam kiepskie nagłośnienie i wiele zbyt ciemnych scen.

Zadowolony z jego debiutu filmowego - czekam z wypiekami na dopracowany number 2 w temacie albo zupełnie inny film!

(moja ocena punktowa w skali 0~10 to: 6/6.5 punkta)  

___

 

 

,,Sęp'' − polski film z 2012. Scenariusz do filmu został napisany w ciągu trzech lat przez teatralnego reżysera Eugeniusza Korina, jest to jego debiut filmowy. (Wikipedia)

 

Data pierwszego pokazu: 11 stycznia 2013

 

Reżyseria: Eugeniusz Korin

 

Długość: 133 minuty

Scenariusz: Eugeniusz Korin

Gatunki: Powieść kryminalna, Dreszczowiec

Obsada

Michał Żebrowski (Aleksander Wolin Sęp)

Paweł Małaszyński (Robaczewski)

Daniel Olbrychski (Bożek)

Andrzej Grabowski (Raczek)

 

http://www.filmweb.pl/film/S%C4%99p-2012-562954

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura